Login
Start Free Trial Are you a business? Click Here

Evolution Power Tools Reviews

4.6 Rating 11,559 Reviews
94 %
of reviewers recommend Evolution Power Tools
4.6
Based on 11,559 reviews
Shipping & Delivery
Delivery Methods
Courier
Average Delivery Time
Within 5 Days
On-time Delivery
99%
Accurate And Undamaged Orders
95%
Customer Service
Communication Channels
Email, Telephone
Queries Resolved In
2 - 3 Hours
Read Evolution Power Tools Reviews

About Evolution Power Tools:

Evolution Power Tools. Pioneers of multipurpose cutting technology.

Visit Website

Phone:

+441142511022

Email:

sales@evolutionpowertools.com

Location:

Venture One Business Park, Longacre Close, Holbrook,
Venture One Business Park, Longacre Close, Holbrook
Sheffield
S20 3FR

Write Your review

Anonymous
Anonymous  // 01/01/2019
“S14CPS came with the saw blade and this statement: EVOMAX blade delivers over 3,500 precise cuts Not even close, I have at the most about 8 or 900 cuts, mild steel, flat bar and 1 1/2 inch to 2 inch square tubing. Blade is dull. I have ordered a new blade from a different company to compare a new blade to yours, which by your claim should still be performing like new. Not impressed, the price of this blade should live up to your advertisement .”
Helpful Report
Posted 4 days ago
We’re sorry to hear the blade isn’t meeting your expectations and that you’re getting far fewer cuts than advertised. That must be frustrating. If you’d like us to look into this further, please share any details you’re comfortable with (order number, photos, etc.) and contact our support team so we can note your issue. Warm regards, Team Evolution Power Tools
Posted 3 days ago
“Missing blade and parts.poor instruction. No part list. Unable to do what I want. I would light a return stricter to return.Not happy.”
Helpful Report
(United Kingdom) - Posted 4 days ago
We’re sorry to hear parts were missing and the instructions weren’t clear. That sounds frustrating, and it’s not what we want for you. If you’d like us to note your issue or help move things forward, please share any details you’re comfortable with (order number, photos, etc.) and contact our support team. Warm regards, Team Evolution Power Tools Liebe Grüße, Team Evolution Power Tools
Posted 3 days ago
“I have no idea how good the saw is because after 2 weeks, I still have not been able to use it. As a retired high school shop teacher, I have used and set up many table saws. The blade on this saw cannot be set so that it is 90 degrees to the table surface. Twice, I have been asked to send in videos of the issue, the order number, the serial number and the case number. Today I received another email asking me again for the same information! This may be a good saw. I hope that one day I will get to find out, but I would not recommend the saw to anyone because the customer service is useless.”
Helpful Report
(United Kingdom) - Posted 2 weeks ago
We’re sorry to hear you’re still unable to use the saw and that you’ve been asked for the same information multiple times. That must be frustrating, especially given your experience. If there’s anything you’d like us to note or if you’d like to share more details, you’re welcome to reach out to our support team. Warm regards, Team Evolution Power Tools
Posted 2 weeks ago
“Not so much a review of the tool, a R255TBLX+ but of my experience buying from Evolution direct. The first saw was defective out of the box, The blade alignment adjuster was seized, I contacted Evolution and asked for it to be replaced which I was assured would happen, it didn't the saw was repaired and returned looking like it had been thrown several times in transit resulting in extensive damage to the fence mechanism, if this was done on it's way back to Evolution the damage was ignored when the saw was repaired. I now have a working saw and I'm reasonably happy with it, the dust exraction adapters could be improved, the blade guard securing knob stops the fence when the blade is lowered to below a 50mm depth by 30mm width cut and the silver cut width guage is difficult to line up because the red line is too short. Just to round off the review I have just tried to register the 3 year guarantee online and the email confirmation says it is for 1 year and 9 months. I will be ringing Evolution again.”
Helpful Report
(United Kingdom) - Posted 3 weeks ago
Thank you for sharing your experience with the R255TBLX+ and Evolution direct purchases. We’re sorry to hear about the defective item, the unfulfilled replacement, and the damage you describe in transit, as well as the issues with the dust extraction adapters, fence, and gauge alignment. We appreciate the detailed feedback. We’ll pass this input along to the team for review. If there’s anything more you’d like us to note, feel free to tell us. Warm regards, Team Evolution Power Tools Liebe Grüße, Team Evolution Power Tools
Posted 3 weeks ago
“The Evolution R14DCT is a terrible option for plug in cutoff saw. Very heavy and the power output is extremely terrible. For so much weight it is severely lacking in power. Pros: Blade guard adjustment is nice and moves freely and locks securely. The water auto on/off is a great feature and seems to work. Cons: very heavy and severely underpowered. Not a good option for any heavy use or need for power.”
Helpful Report
Posted 1 month ago
Thank you for sharing your experience. We’re sorry to hear the R14DCT felt very heavy and underpowered for your needs, despite the blade guard and water auto on/off features being positives. If there’s anything specific you’d like us to note or pass along for consideration, feel free to tell us. Warm regards, Team Evolution Power Tools
Posted 1 month ago
“I purchased the R15VAC vaccum in early May for our F255MS sliding mitre saw. There is an option to connect the saw power to the vacuum so that the saw only comes on when the saw is running.. unfortunately there was an unacceptable delay between switching the saw on and the vacuum kicking in and providing power to the saw.. if you are doing larger jobs this is painful so we connected the saw directly to the mains and switched the vacuum to on all the time. The problem with this is that that internal filter housing is constructed of plastic directly mounted to the metal vaccum fan.. as heat builds up the entire filter housing melted and fused to the body of the vacuum.. this is a serious fire risk. I purchased the parts to repair the vacuum itself but wanted to share this with your design team.. the filter housing at the very least should be metal to allow for better heat distribution. Attaching some photos of the melted filter housing.”
Helpful Report
(United Kingdom) - Posted 1 month ago
Thank you for sharing this detailed feedback. We appreciate you highlighting the issue. I’ll pass this along as constructive input for the design team. Warm regards, Team Evolution Power Tools
Posted 1 month ago
“One of the turning points for me was connecting with After weeks of dealing with unhelpful support from the original platform, I felt completely stuck. actually listened, took my concerns seriously, and took action. They ultimately helped me resolve the issue, and their consistent updates were a lifeline throughout the process. Highly recommended”
Helpful Report
Posted 1 month ago
Thank you for sharing your experience. We’re glad to hear our team listened, took your concerns seriously, and provided consistent updates throughout the process. Warm regards, Team Evolution Power Tools
Posted 1 month ago
“El producto es una sierra de mesa evolution rage 5 s "reacondicionada" osease, en buen estado pero con defectos leves en la máquina o su embalaje. No sé si el culpable ha sido Evolution o UPS, pero la maquina ha llegado en un estado lamentable, destrozada a golpes que se nota que fueron dados estando dentro de la caja. Ya al entregarmela el transportista comentamos el estado de la caja, que ya había sido reparada por desgaste con cinta adhesiva por todos sus contornos pero con bastantes golpes que habían perforado el cartón más recientes. Incluso en el defecto que se ve en la guia de la mesa, tiene la caja el golpe en el mismo sitio. Y que se ve que ha sido un defecto por presión, algo empujó la caja contra otro objerto con tal fuerza que deformó el estrusionado de la guia en el sitio de del contacto y en la rectitud de la misma. Eso con un golpe no sería igual. Al rato de recibirla mandé un correo a Evolution para notificar que faltaban algún tornillo y 1 tapón, pero la maquina aún estaba dentro de la caja y no se vieron los defectos. Despues, al montar las patas y dar la vuelta a la maquina fue cuando se vio el destrozo, pues todo estaba en la parte de arriba de la mesa. Compré este modelo no por el precio si no por el consumo electrico, porque no hay mucha potencia contratada en mi casa y esta me iba muy bien. La esperaba con una ilusión tremenda. Espero que esto se pueda solucionar con bien y rapido.”
Helpful Report
Posted 1 month ago
Gracias por compartir lo ocurrido. Lamento mucho el estado en que llegó la máquina y los inconvenientes que mencionas con la caja, el daño y los tornillos/faltantes. Para poder ayudarte de la manera más directa, ¿podrías facilitarnos: - número de pedido y nombre del producto - fecha de compra y dónde lo adquiriste - fotos del estado exterior de la caja y de la pieza dañada, si es posible - detalles de la incidencia (faltantes, daños) y cualquier comunicación previa con soporte Con esa información podremos revisar tu caso y indicarte los próximos pasos. Quedamos a la espera de tus datos. Saludos cordiales, Equipo Evolution Power Tools
Posted 1 month ago
“Excellent tool good Quality very good value”
Helpful Report
Posted 2 months ago
Thanks for sharing. We’re glad you’re happy with the tool, its quality, and value. If you need any help or have questions, feel free to reach out. Best regards, Team Evolution Power Tools
Posted 2 months ago
“Hola. La tronzadora de corte de metal es buenísima. Ahora bien. Los discos que venden para inoxidable son pésimos, al igual que la atención postventa, que no contesta nadie. Te gastas 150€ en un disco y no dura una mañana. Además de las rebabas que deja.”
Helpful Report
Posted 3 months ago
Lamentamos que hayas tenido esa experiencia con los discos para inoxidable y la atención postventa. Para poder revisar y ayudarte, por favor comparte: - Tu número de pedido y el nombre exacto del producto - Fecha de compra y dónde lo adquiriste - Detalles de la incidencia (discos que no duran, rebabas) y cualquier foto o vídeo - Si ya contactaste con soporte, posibles números de incidencia o fechas Con esa información podremos revisar tu caso y indicarte los próximos pasos. Saludos cordiales, Equipo Evolution Power Tools
Posted 3 months ago
“Stop using DX Deliveries to ship your products. 2 completely wasted days, waiting for my table saw to arrived. Got a 10 hour delivery window yesterday ( which is ridiculous in itself) and nothing arrived with no update on DX’s so called tracking app. Told the same today ( same ridiculous 10 hour delivery window ) and guess what, no delivery. Can’t afford to waste another full day tomorrow so what now??”
Helpful Report
Posted 4 months ago
We’re sorry to hear about the missed deliveries and the delays with DX Deliveries. To look into this for you, please share: - Your order number and the exact product name - Purchase date and where you bought it - The delivery window you were given and what happened (no delivery, updates, or tracking issues) - Any screenshots or details from the tracking app - A brief description of how this affected you and what you’d like us to do next Once we have these, we’ll review your case and advise the next steps. Kind regards, Team Evolution Power Tools Liebe Grüße, Team Evolution Power Tools
Posted 4 months ago
“Mi é arrivato il banco sega danneggiato ,ho inviato 3 mail di segnalazione e non ho avuto nessuna risposta e al numero indicato per il servizio clienti non risponde nessuno. Penso che lo rimanderò indietro. Non comprate assolutamente sul loro sito,la tanto sbandierata assistenza e inesistente.”
Helpful Report
Posted 4 months ago
“S14CPS New saw purchased may 24th 2026, saw does not cut square out of the box. Blade toes in, has nothing to do with the fence (fence commonly the issue) Called support, the only trouble shooting advice was the same setup advice I have in the manual. I'm now left with a wait on parts, which if they don't work, I'm then stuck waiting AGAIN for a return to process and a new saw to send, or more likely at this point, skip Evo and just get a refund. No discount on the replacement, etc, just 3(?) weeks of potential shop time eaten up with nothing to show. They -were- polite on the phone but maybe corporate has hands tied, no talks of even expediting shipment of a replacement if I went that route.”
Helpful Report
Posted 4 months ago
We’re really sorry to hear about the trouble with your Evolution S14CPS and the delays you’re experiencing. To look into this for you please share: - Your order number and the exact model (S14CPS) - Purchase date and where you bought it - A brief description of the issue (saw not cutting square, blade toe-in, any noises) - Photos or a short video showing the problem - Any warranty terms you have and a timeline of your contact with support Once we have these, we’ll review your case to ensure the appropriate support without further delay. Kind regards, Team Evolution Power Tools Liebe Grüße, Team Evolution Power Tools
Posted 4 months ago
“I purchased a Rage 4 chop saw for my shop and used it to cut thin walled aluminum tube. After approximately one year of light use, it smelled hot and I could see arcing in the motor then it quit working. This all transpired rather quickly, probably 3 or 4 cuts. I called customer service and was informed I should have changed the brushes. I guess that's a thing with this brand. I've not experienced this with any other motorized hand tools. In my experience, brushes last many years and seldom have to be replaced. The three year warranty doesn't cover brushes and they don't have any in stock (probably because this is a major issue). So, I have a boat anchor and will have to purchase another saw. It definitely won't be an Evolution saw.”
Helpful Report
Posted 5 months ago
We’re really sorry to hear about the experience with your Rage 4 chop saw and the brush/warranty issue. That isn’t the level of service we want for our customers. To get this sorted quickly, could you please share: - Your order number and exact model (Rage 4) - Purchase date and where you bought it - A brief description of the symptoms (smell, arcing, when it failed) - Any photos or a short video showing the issue, plus a copy of your warranty terms if available - A timeline of contact with support and references you’ve received Once we have these, we’ll review your case immediately and work to arrange a repair, replacement, or appropriate support without further delay. Kind regards, Team Evolution Power Tools Liebe Grüße, Team Evolution Power Tools
Posted 5 months ago
“Ось варіант відгуку англійською у стриманому, але дуже жорсткому стилі: I purchased an Evolution S210CCS from the German Evolution Power Tools online store. After delivery, the overload warning indicator immediately lit up red as soon as the saw was plugged into the power outlet. When attempting to start the saw, there were clearly visible sparks coming from the carbon brushes together with a strong burning smell. The tool was obviously defective from the very beginning. I contacted customer support on 18.04.2026 and requested a replacement of the defective saw. Since then, almost a month has passed. During this time I have sent many emails, photos of the product, made dozens of phone calls and reminders, yet the issue is still unresolved. I understand that factory defects can happen with any manufacturer. However, the way this loyal customer has been treated is shocking. The German Evolution representative operates terribly. Communication is extremely slow, disorganized and exhausting for the customer. A defective product is one thing. Nearly a month of delays, constant chasing and poor customer support is something completely different. Very disappointing experience.”
Helpful Report
Posted 5 months ago
We’re really sorry to hear about the issues you’ve faced with the Evolution S210CCS and the delay in resolving them. This isn’t the experience we want for our customers. To get this sorted as quickly as possible, please share: - Your order number and the exact model - Photos or a short video showing the defect (sparks, burning smell, warning light) - The date you reported the issue and any reference number (if available) - A brief timeline of events and contact attempts Once we have these, we’ll review your case immediately and work to arrange a replacement or appropriate support without further delay. Kind regards, Team Evolution Power Tools Liebe Grüße, Team Evolution Power Tools
Posted 5 months ago
“Good delivery time but extremely angry to find out a few days later i could have bought it cheaper on Amazon, I know we're to look next time.”
Helpful Report
(United Kingdom) - Posted 5 months ago
We’re sorry to hear you found a cheaper price after delivery. That’s frustrating, and we want to help. To review options (price protection, return, or adjustment), please share: - Your order number and exact model - Purchase date and any relevant receipts or screenshots - A brief note on the price you found and where We’ll investigate and get back to you as quickly as possible. Kind regards, Team Evolution Power Tools Liebe Grüße, Team Evolution Power Tools
Posted 5 months ago
“Purchased Sept of 2025. Let me start by saying the the overall I was very happy with the saw until this occurred. Blades lasted forever, Cuts clean and fast....miter works etc. etc. With that said. For $850 i don't expect the basic frame hardware of the saw to fail that controls the straightness and accuracy of the cut. Issue - Left side fence failure. While facing machine. While cutting a piece of angle the blade caught on a edge causing the part / blade to kick hard. This in turn caused the very small (ridiculously small considering the side load when cutting metal) locating tab on the bottom of the fence to break away and while doing so bending the rest of edge of the fence away where the fence alignment tab broke away. Short version. Can't do a straight cut until fence is replaced. Submitted warranty claim today. Saw is down waiting on replacement part. Need the replacement part asap. Evolution in turn needs to redesign the fence. The fence (made of cast aluminum with very thin alignment tab) should not be the sacrificial part that gives if the blade catches an edge and kicks. There has to be a better way to deal with saw kickback. While rare...clearly it does happen. Need to address”
Helpful Report
Posted 5 months ago
We’re sorry to hear about the left fence failure and the impact it’s having on your cuts. That shouldn’t happen, especially on a high‑value tool. We’d like to help get this resolved as quickly as possible. Please share: - Your order number and the exact model - Photos or a short video of the fence and the failure - A brief description of when the issue started (date of purchase, last use, etc.) We’ll review your warranty claim and work with you to arrange a replacement part or appropriate support as fast as we can. If you’ve already submitted the claim, please include the claim reference so we can expedite. Kind regards, Team Evolution Power Tools Liebe Grüße, Team Evolution Power Tools
Posted 5 months ago
“Stay away from this company, especially if you are ordering from abroad. I received a table saw that was completely broken and unusable. I followed the official procedure immediately, sending photos and videos to the helpdesk, but I have been completely abandoned. It's a shame!”
Helpful Report
(United Kingdom) - Posted 6 months ago
We’re sorry to hear your table saw arrived broken and that you feel abandoned. We’d like to make this right. Please share your order number and model, and any photos/videos you’ve already sent so we can review options (replacement, refund, or return) and escalate with our support team. Kind regards, Team Evolution Power Tools Liebe Grüße, Team Evolution Power Tools
Posted 6 months ago
“URF – Revolutionizing Financial Compliance & Tax Strategy Under the exceptional leadership of UNIQUE, URF continues to redefine the standards of excellence in financial compliance and tax strategy. In a constantly evolving regulatory world, their team stands out by delivering unmatched clarity, precision, and measurable impact. From resolving platform concerns to simplifying withdrawals, URF combines technical intelligence with a customer-first focus, ensuring every financial process runs smoothly and efficiently. Whether you’re an entrepreneur, freelancer, or individual seeking control over your finances, URF is your go-to partner. Thank you, UNIQUE and team, for setting new standards of excellence in the financial sector.”
Helpful Report
Posted 8 months ago
“Compré tres máquinas en un mes, la sierra 255 TBL+, la aspiradora en húmedo y seco y la sierra de corte R355 CPS. Hice la devolución de uno de los discos que compré con la sierra de mesa. Despues de un mes con el disco entregado porque hice la devolución con seguimiento, he tenido que tener más de cinco mensajes en este mes para que me hicieran la devolución. Compré la Sierra de Corte Evolution R355CPS de 355 mm con hoja Multi-Material TCT. El producto llegó a Cádiz el día 6 de diciembre con la clavija del enchufe rota, quedando inutilizable desde el primer momento. Han pasado más de 40 días desde la entrega. He enviado 9 mensajes al servicio postventa y la única respuesta es que “lo pasan a los técnicos”. Nunca responden ni dan solución. La experiencia demuestra una falta total de atención al cliente cuando surge un problema real. Dejo esta opinión para advertir a futuros compradores.”
Helpful Report
Posted 9 months ago
Evolution Power Tools is rated 4.6 based on 11,559 reviews