Login
Start Free Trial Are you a business? Click Here

Evolution Power Tools Reviews

4.6 Rating 11,559 Reviews
94 %
of reviewers recommend Evolution Power Tools
4.6
Based on 11,559 reviews
Shipping & Delivery
Delivery Methods
Courier
Average Delivery Time
Within 5 Days
On-time Delivery
99%
Accurate And Undamaged Orders
95%
Customer Service
Communication Channels
Email, Telephone
Queries Resolved In
2 - 3 Hours
Read Evolution Power Tools Reviews

About Evolution Power Tools:

Evolution Power Tools. Pioneers of multipurpose cutting technology.

Visit Website

Phone:

+441142511022

Email:

sales@evolutionpowertools.com

Location:

Venture One Business Park, Longacre Close, Holbrook,
Venture One Business Park, Longacre Close, Holbrook
Sheffield
S20 3FR

Write Your review

Anonymous
Anonymous  // 01/01/2019
“Bought this track saw to straight-line cut hardwood boards for table tops. Cutting 35mm thick kiln dried oak the orginal blade cut 3 to 4m then started to pull into the cut and left burn marks. Had to buy a new blade, which I then cut a few more boards but found that over 2.3m there was a 3mm deflection over that distance. Overall very disappointed, should have gone for a more expensive brand! You get what you pay for I suppose.😒”
Helpful Report
Posted 3 years ago
Hello Rupert. I have forwarded your information to our UK office to get in touch with you.
Posted 3 years ago
“I'm really not sure how this company has such a good reputation. They are useless and their tools are the worst quality I've ever seen. Tool 1 - File belt sander - lasted a few days before the bearings in the track went. Tool 2 - Cordless jigsaw - They sent a drill instead. When I finally got the jigsaw, they sent it without a battery. When I finally got the battery, the blade guide was defective and dangerous. Returned for a replacement. They sent out another wrong item. When I finally got another replacement jigsaw. This one was also defective, the blade wouldn't fit in it. Tool 3 - Cordless reciprocating saw - Underwhelming performance, barely fit for purpose. Blade release hits against body and doesn't work. Blade cannot be removed sometimes. Overall. I'd be better off with Chinese knockoffs. I'll never under any circumstances be going near these terrible tools and I would strongly recommend anyone else to do the same.”
Helpful Report
Posted 3 years ago
Thank you for taking the time to share your feedback regarding our tools. We are extremely sorry for the issues you have experienced with our File belt sander and Cordless jigsaw. It is certainly not our usual service and this is not the expected outcome for our customers. We understand how frustrating this situation must have been. We were unable to locate your order, but would appreciate the opportunity to make up for it. Can you please let us know your contact details so our team can get in touch and make it up to you? We take feedback like this very seriously and we apologize again for the inconvenience you have had. We do value our customers and their feedback and will use all information to help improve our service in the future. Thank you for bringing this to our attention.
Posted 3 years ago
“Service was fine. Only received one of two items! No response from website complaints.”
Helpful Report
Posted 3 years ago
Hi Steven, I can see that we reached out to you on 16th August via e-mail and did also leave a voicemail to discuss this. If you require any update against this please reach out to us at customer service.
Posted 3 years ago
“Bought an insert, advertised as two parts but only received one. When I queried it I was told that in the ‘small print’ it stated (although I didn’t see it) item was on sale because one part was out of stock- I was further advised I could buy that when it was next available! Not good enough as advert clearly pictured two parts as did text- so as was highly misleading- NOT good enough Evolution!”
Helpful Report
Posted 3 years ago
Hi, Thanks for your feedback. If you require any assistance please contact us at cutsomer.services@evolutionpowertools.com
Posted 2 years ago
“No vat invoice given, emailed but no reply”
Helpful Report
Posted 3 years ago
Hi, Thanks for your feedback. If you do require assistance please contact us at customer.services@evolutionpowertools.com
Posted 2 years ago
“I was very disappointed with the new splinter edge strip for my track saw, When the track first arrived the strip was hanging off. so when it came to fitting the new strips I was meticulous in removing all the old glue and cleaning the edge with thinners making sure it was as clean and dry as possible before fitting the new strips. so I fitted the first strip and looked good, or so I thought. As I started fitting the second one the first one was starting to unpeel followed by parts of the second one so in the end I had to fix the strips with good old duck tape so will not be buying Evolution strips again”
Helpful Report
Posted 3 years ago
Hi, Thanks for your feedback. If you do require assistance please contact us at customer.services@evolutionpowertools.com
Posted 2 years ago
“No parts any more for my chop saw, only wanted an outer flange. Very poor..”
Helpful Report
Posted 3 years ago
Hi, Thank you for your feedback
Posted 2 years ago
“After switching to the evolution grinder on recommendation we have only used the tool for 3 days and it has stopped working resulting in me having to hire a saw to complete our project which is a cost and time inconvenience I will be replacing the grinder with another manufacturer. I’m really disappointed after reading reviews Regards David Matthews”
Helpful Report
Posted 3 years ago
Hi, Thanks for your feedback and sorry to hear there has been an issue with your product. If you do require assistance please contact us at customer.services@evolutionpowertools.com where we will be happy to help
Posted 2 years ago
“Tools are ok getting parts though is a total nightmare”
Helpful Report
Posted 3 years ago
We understand that efficient and reliable access to spare parts is crucial for our customers, and we apologize for any difficulties you encountered in this regard. We genuinely value your feedback, as it helps us identify areas for improvement and deliver a better experience to our customers. Thank you again for taking the time to share your experience. Please do not hesitate to contact us at info@evolutionpowertools.com if you need assistance finding another spare part.
Posted 3 years ago
“I am very disappointed with it. It came slight damaged, with missing parts and now doesn’t work!”
Helpful Report
Posted 3 years ago
Hi Mark, sorry for the late response. Please contact us on e-mail or phone: customer.services@evolutionpowertools.com or 01142511022 and we will be happy to help
Posted 3 years ago
“purchased the splinter guard for the track saw track, These parts are extremely disappointing and are already falling off the track the adhesive is rubbish and does not stick very well at all”
Helpful Report
Posted 3 years ago
Hi Adam. Sorry to hear this, if you can get in touch with our customer service line 01142511022 we will be able to help
Posted 3 years ago
“Modifie leurs promotions sans prévenir, annule des offres au moment de valider la commande et le service client dans l'incapacité de faire quoique ce soit..”
Helpful Report
Posted 3 years ago
Bonjour, merci pour votre avis, désolé pour l'expérience que vous avez eue avec Evolution Power Tools. N'hésitez pas à nous contacter si vous avez besoin d'assistance, merci. EPT
Posted 3 years ago
“Used the steel blade and it worked perfect for three cuts and then the fourth didnt even cut through. Not sure why but this blade is poor quality.”
Helpful Report
Posted 3 years ago
Hi, Apologies for the late reply. Thank you for your review. If you wish to speak to us regarding your review, get in touch customer.services@evolutionpowertools.com Thanks! EPT
Posted 3 years ago
“No parts available - Not even a parts catalog.”
Helpful Report
Posted 3 years ago
Hi Marcel, thanks for your review and feedback. If we can help and assist in any way, please call 0114 251 1022 Thanks, EPT
Posted 3 years ago
“I needed my sliding chop saw urgently but unfortunately, the item was dispatched without the full address on it so I never received it so cannot comment if the product was worth the purchase. The member of staff I spoke to at Evolution wasn't that concerned so I canceled my order and bought a Makita one instead.”
Helpful Report
Posted 3 years ago
“Hi good afternoon I am sorry but you have asked me to write a review about a product that we haven't received. It should have come on March 9th but as yet we haven't got our parcel. Please could you help and find out what has happened to it then I can write a review”
Helpful Report
Posted 3 years ago
Jane, Apologies for the delay on the shipment of your item, Sheffield was totally blocked up with snow and our couriers were not sending out collection drivers. Apologies once again. Simon
Posted 3 years ago
“Customer service have disappeared since my returned item arrived back with them. No response to email or twitter in over a week. Not impressed and does not encourage me to make any future purchases.”
Helpful Report
Posted 3 years ago
Hi Mark Childs, Thanks for the review. Sorry for the late reply, but if there is anything we can still do - please let us know. Customer.Services@EvolutionPowerTools.com Thanks, EPT
Posted 2 years ago
“Ordered a evolution saw and guide's 3 weeks no delivery”
Helpful Report
Posted 3 years ago
“Do not no how much I like I have not received it over 2 weeks now M Woolley”
Helpful Report
Posted 3 years ago
Hi, Our apologies for the late reply but we have sent you a private reply. Many thanks, Evolution Power Tools.
Posted 3 years ago
“Bought saw at end of week delivered - started to put together Saturday... The Youtube video is great to be fair... Anyhow, you build it upside down... Turned it over and found part of the table top was skewed... THEN found a bolt was unsecured and THEN found the damned thing had been fitted with a bent and twisted top plate... I emailed and now 2-working days later still heard nothing... Customer service non-existent - I should have read the Trustpilot reviews first... Buy German next time... Even reporting this review is painful - they wont let you upload photos in any shape or form”
Helpful Report
Posted 3 years ago
Hi Mike, Thanks for your comments, sorry for the late reply but if there is still anything we can do, please let us know. Customer.Services@EvolutionPowerTools.com Thanks! EPT
Posted 2 years ago
Evolution Power Tools is rated 4.6 based on 11,559 reviews