Login
Start Free Trial Are you a business? Click Here

Evolution Power Tools Reviews

4.6 Rating 11,564 Reviews
94 %
of reviewers recommend Evolution Power Tools
4.6
Based on 11,564 reviews
Shipping & Delivery
Delivery Methods
Courier
Average Delivery Time
Within 5 Days
On-time Delivery
99%
Accurate And Undamaged Orders
95%
Customer Service
Communication Channels
Email, Telephone
Queries Resolved In
2 - 3 Hours
Read Evolution Power Tools Reviews

About Evolution Power Tools:

Evolution Power Tools. Pioneers of multipurpose cutting technology.

Visit Website

Phone:

+441142511022

Email:

sales@evolutionpowertools.com

Location:

Venture One Business Park, Longacre Close, Holbrook,
Venture One Business Park, Longacre Close, Holbrook
Sheffield
S20 3FR

Write Your review

Evolution Power Tools 5 star review on 6th September 2026
Ashley M
Evolution Power Tools 5 star review on 6th September 2026
Ashley M
Evolution Power Tools 5 star review on 6th September 2026
Ashley M
Evolution Power Tools 5 star review on 28th August 2026
Bill M
Evolution Power Tools 5 star review on 28th August 2026
Bill M
Evolution Power Tools 5 star review on 12th August 2026
Andrea G
Evolution Power Tools 5 star review on 12th August 2026
Andrea G
536
Anonymous
Anonymous  // 01/01/2019
“Emailed asking about supply of a spare part. Have not heard back as yet”
Helpful Report
Posted 7 years ago
Thank you for reaching out to us and I am sorry to hear that we haven't yet responded, we usually respond within 24 hours of receiving all queries. Please contact our Customer Services Team on: 0114 251 1022 option 1, they will be happy to help. Many thanks.
Posted 7 years ago
“Phoned tech support for information on a safety matter , advisor unable to answer, not very good customer service for a brand such as Evolution”
Helpful Report
Posted 7 years ago
Hi Roger, I am glad that we managed to resolve this matter for you and that you are now happily using your new saw. If I can assist you again in future you have my email, please don't hesitate to contact me directly. Many thanks, Katie Lee C/S Team Leader.
Posted 7 years ago
“Saw looks great But blade never came with it Very disappointing”
Helpful Report
Posted 7 years ago
Thank you for your email. All of our machines should come with a blade. Please contact us here at Evolution or contact your Evolution distributor who will be happy to try and assist with this.
Posted 7 years ago
“Assembling the Evolution R255 saw is quite complicated and time consuming. Part of this process involves checking the laser alignment, which was well out, and then adjusting accordingly. Unfortunately, due to the poor quality laser mounting design and manufacture, accurate adjustment is impossible. At this point, if I had purchased the saw from a local retailer, I would have returned / exchanged it. But as I had bought it on-line, I couldn't face dis-assembling, re-packaging, arranging return etc. Besides I needed the saw for a project that I wanted to get on with, so I manage without the laser. In other respects the saw was acceptable, but my review rating remains "Very Poor" due to the laser.”
Helpful Report
Posted 7 years ago
“Poor design and blade sticks”
Helpful Report
Posted 7 years ago
“What a bad power tool does not work”
Helpful Report
Posted 7 years ago
“You allow third parties to sell your tools outside of the UK but your warranty does not cover outside the UK. it's simply ridiculous”
Helpful Report
Posted 7 years ago
“i had the 355 chopsaw that didnt last long till it went wrong it hadnt done a lot of work but was out of warranty. i have now bought the evosaw355 in hoping it lasts longer. the main reason was i had a new steel blade and didnt want to throw away and it would only fit your machnine.”
Helpful Report
Posted 7 years ago
“Do not buy !!! Disc cutter stopped after 3 minutes use they don't honour the warranties”
Helpful Report
Posted 7 years ago
“Saw was very poor quality, the mitre gauge was useless and very poorly made. I emailed Evolution several times but got no response so I returned the tool to Amazon for a refund. If you want to try any Evolution tools your best bet is to buy from Amazon. When you find out how bad they are you can then return them for a full refund.”
Helpful Report
Posted 8 years ago
Thank you for your review and we are very sorry to hear that you have had a problem with your saw. Can you please provide further details of where you sent emails too as we usually respond to all emails within the same business day. In terms of the quality issue that you experienced this is not our usual standard of quality as we pride ourselves on providing good value products with a 3 year manufacturing warranty.
Posted 8 years ago
“Bought this in July from Amazon. Used it on a small garden DIY project and now has stopped working. Very disappointed”
Helpful Report
Posted 8 years ago
“My partner bought me the Fury 6 as a Christmas gift to leave at home as back up for work but also for home DIY. I've used it 3 times but it seems faulty as its sparking and too dangerous to further use. I registered for warranty, but sadly the warranty is pointless without the receipt, which is no good for me. Good for the bin and not much else.”
Helpful Report
Posted 8 years ago
“The Evolution Rage 3 blade is excellent, however everything else on the mitre/chop saw has proven to be extremely poor quality. After just 1 week the handle fell off. 1 month & the screw down clamp for the wood , sheered off at the bottom . Another fastener fell off 2 months later . Straight out of the box & nothing was straight or true . The basic 90° angle was out & constantly has to be reset . The adjusters & threads on everything seem poor . I'm only a very light DIY user & it's simply fallen apart in it's first year . Neither the retailer nor the manufacturer were interested whilst it was under warranty. A great blade ruined by shoddy construction & poor materials. BUYERS BEWARE”
Helpful Report
Posted 8 years ago
“My rage8 reciprocating saw has sheared the pin holding the blade in despite 2 contact forms i have had no reply ,this is the second time it has gone wrong i mended it myself the first time and could do so again if i could get the spare part.i will be buying reliable japanese next time”
Helpful Report
Posted 8 years ago
“This sander only worked for a few minutes. It then cut out. Then it worked again for a bit. Then it didn't. I tried it the next day, having tried changing the fuse in the plug, in case that was the problem but it did not work at all. A bit of a waste of time and a shame as it looked like a good little sander. I registered with support at Evolution and mailed them but had no reply so sent it back for a refund.”
Helpful Report
Posted 8 years ago
“The Evolution EVO 380. This saw is in the same class as a Harbor Freight Chap saw. I have made 6 cuts with it and everyone is junk. None of the degree marking on the fence are correct. I check the angle before cutting and found it to be over 10* out. Set the back fence to where it should be and started cutting. The material will not stay in place no matter how tight you tighten it. When you start to cut the fence will come loose causing it walk. Please save your money and go buy from Harbor Freight at least you can return there junk when it does not work correct”
Helpful Report
Posted 8 years ago
“I only used the hulk walker plate for half an hour and it stoped working completely might just be a one off”
Helpful Report
Posted 8 years ago
“I bought the PRO-MSAW-RAGE3-DB saw, new, through eBay and have had problems cutting mitres and squares until I discovered the bed is not square and the laser is out of line. Every time I use it, I have to level the saw horizontally and vertically as the calibration seems wrong. The ironic thing is.. I gave my 16 year old DeWalt saw to my son. Two weeks hence and not a squeak from customer support. I'm ashamed to say that other countries make better and reliable tools!!!”
Helpful Report
Posted 8 years ago
“First machine had no locating hole for machine lock in order to tighten blade. There was a burning smell from motor and a scraping noise from blade. Machine was also very sluggish to start. Replacement machine I had problems with blade not staying tight during rotation and slide would work its way loose. Dangerous to say the least. Both machines have been sent back. In less than 30 mins of use and in less than a week”
Helpful Report
Posted 8 years ago
“Junk mail, that's what went wrong.”
Helpful Report
Posted 8 years ago
Evolution Power Tools is rated 4.6 based on 11,564 reviews